Ze świata budownictwa

Jedna silna marka
Schneider Electric
Rozwój firmy Schneider Electric to następstwo przemyślanych decyzji strategicznych. Przez ponad 170 lat istnienia firma sprostała wielu wyzwaniom, swój rozwój w dużej mierze zawdzięczając strategicznym przejęciom mającym na celu poszerzenie oferty i powiększenie udziałów w rynku oraz zdobycie nowych segmentów rynku.
Obecnie firma posiada około 120 globalnych marek, które uczyniły z niej światowego lidera w obszarze rozdziału energii, automatyki przemysłowej i automatyki budynków, a także zasilania awaryjnego, systemów instalacyjnych oraz efektywności energetycznej.
Jedna marka – wiele korzyści
W ostatnich latach marka Schneider Electric osiągnęła na rynku rozpoznawalność i cieszy się dużym szacunkiem. Istniało wiele przesłanek do połączenia niezależnych dotąd marek w jedną wspólną markę – Schneider Electric. Podstawowe korzyści przemawiające za unifikacją to stałe poprawianie jej rozpoznawalności wśród klientów, przekładające się na wzrost sprzedaży oraz bardziej efektywna komunikacja poprzez koncentrację na jednej marce. Istotnym jest również fakt, że jedna marka skuteczniej wspiera strategię kompleksowych rozwiązań proponowanych klientom, które bazują na pełnej ofercie grupy Schneider Electric.
Produkty – bez zmian
"Proces jednoczenia marek w żadnej mierze nie ma wpływu na same produkty – ich jakość, parametry techniczne, funkcjonalność nie ulegają zmianie. Jedyna zmiana polega na tym, że miejsce dotychczasowych marek, pojawiających się na produkcie, opakowaniu czy materiałach informacyjnych i promocyjnych, zajmie marka Schneider Electric” – powiedziała Elżbieta Burak, kierownik Działu Jakości w firmie Schneider Electric Polska.
Zmiany ewolucyjne
Jednoczenie większości marek przebiegać będzie z różną intensywnością przez najbliższe trzy lata. Dla marek z głębokimi lokalnymi tradycjami w krajach, gdzie nazwa Schneider Electric ciągle potrzebuje ugruntowania, pierwszym krokiem jest stworzenie marki przejściowej. Logo składać się będzie z marki oryginalnej i formuły „by Schneider Electric”. Tylko kilka marek pozostanie niezależnymi ze względów strategicznych. Obecnie priorytetem firmy jest jednoczenie dwóch historycznie największych marek globalnych: Merlin Gerin i Telemecanique oraz lokalnych w Polsce: Elda i Merten. Migracja przebiegnie w dwóch obszarach: opakowania i produktu.
Nowy wizerunek
Marce towarzyszy nowoczesny system identyfikacji wizualnej: zmienione logo, bogata kolorystyka, odmienny styl reklam itp. Marka Schneider Electric będzie widoczna na opakowaniach, produktach, budynkach firmowych i wszystkich materiałach komunikacyjnych, takich jak katalogi, instrukcje, broszury, plakaty, ulotki i wiele innych.
Korzyści dla klienta
„Jedna marka oznacza dla klienta kontakt i negocjacje z jednym dostawcą, a także zapewnia zgodność działania i dopasowanie wszystkich systemów pracujących w ramach instalacji. Jeden dostawca jest również w stanie zapewnić stabilną obsługę serwisową całego systemu oraz retrofit aparatów i urządzeń w kolejnych latach eksploatacji. Dzięki temu klient i użytkownik instalacji mają zapewniony wysoki poziom obsługi i niezawodności systemu. Oznacza to wzrost bezpieczeństwa oraz redukcję jej kosztów” – powiedział Rafał Dynowski, szef produktu w firmie Schneider Electric.
Firma podjęła szereg działań komunikacyjnych mających na celu poinformowanie klientów i partnerów o zachodzących zmianach. Wszystkie informacje na temat tego procesu można znaleźć na stronie www.schneider-electric.pl
Schneider Electric, globalna firma specjalizująca się w zarządzaniu energią elektryczną, oferuje swoim klientom w ponad 100 krajach świata zintegrowane rozwiązania w wielu różnorodnych segmentach rynku. Firma zajmuje wiodącą pozycję w dziedzinie rozwiązań dla energetyki i infrastruktury, procesów przemysłowych, systemów automatyki budynków oraz centrów przetwarzania i przesyłu danych, a także posiada bogatą ofertę dla budownictwa mieszkaniowego. Koncentrując się na rozwiązaniach, które przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa, niezawodności i efektywności energii. W roku 2008 grupa uzyskała 18,3 mld euro przychodów ze sprzedaży przy zatrudnieniu ponad 114 tysięcy pracowników. www.schneider-electric.com |
Schneider Electric Polska Sp. z o.o
ul. Iłżecka 24 02-135 Warszawa
tel.: +48 22 511 82 00
fax: +48 22 511 82 02
Centrum Obsługi Klienta
tel.: +48 801 171 500 lub
+48 22 511 84 64
e-mail:
poland.helpdesk@pl.schneider-electric.com
www.schneider-electric.pl